Annons:
Etikettvardag
Läst 1357 ggr
Garnnystanet
9/22/15, 11:46 PM

Hur sysselsätter ni er?

Vad gör ni när ni sysselsätter er då ni inte jobbar, diskar, städar etc?

____

Medarbetare på Autism.

  • Redigerat 7/13/22, 6:43 PM av Pilspets
Annons:
Skorpion76
9/23/15, 6:48 AM
#1

Jag bloggar i Open Office Writer, lyssnar på musik,  och spelar spel på paddan.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

tlover
9/23/15, 7:06 PM
#2

Menar du på fritiden eller menar du folk som inte jobbar?

l'm back

Garnnystanet
9/23/15, 7:10 PM
#3

Hemma.

____

Medarbetare på Autism.

[Ruffsetuss]
9/23/15, 8:51 PM
#4

Jag har en hund som behöver gå ut osv. Läser böcker ,löser korsord , syr på maskin , virkar , skriver brev / Mail , sköter om mina krukväxter . Det här gör jag när orken finns o när energin är på topp .

Garnnystanet
9/23/15, 9:52 PM
#5

Jag virkar, pysslar osv. men det blir ändå massor med tid över som ska sysselsättas.

____

Medarbetare på Autism.

[Ruffsetuss]
9/24/15, 9:17 PM
#6

Ta en rask promenad om möjligt , gör ett besök på biblioteket eller något Stick kafé .Eller ska det bara vara inomhus aktiviteter ? Lyssna på musik ,titta på tv , prata i telefon . Sedan behöver man ju inte vara sysselsatt all vaken tid , i mitt fall behöves det daglig vila .

Annons:
Garnnystanet
9/24/15, 10:35 PM
#7

Jag måste komma på så många olika saker för att sysselsätta mig och det är iaf för mig knepigt.

____

Medarbetare på Autism.

tlover
9/25/15, 8:16 AM
#8

Den lilla tid som blir över efter jobb, hushållsarbete och vård av dottern så övar jag på te, leker/gosar/läser för/med dottern, ser på film med maken, sitter på nätet (ifokus mest), äter, sover m.m. 

Ibland kan det hända att jag hinner läsa, sticka, laga nått extra gott (matlagning är inte bara hushållsarbete för mig utan också hobby), gosa med djuren (främst min man som gör det annars), mediterar, tränar (karate, pilbågsskytte, löpning, styrketräning/gym, yoga etc).

Skulle jag ha tid skulle jag dessutom vilja: lära mig väva, lära mig virka, lära mig rotslöjd och näverslöjd, lära mig finsnickeri, lära mig att göra raku, lära mig cha no yu, måla, rita, spela fiol etc eller bara öka på tiden på det jag bara hinner med ibland.

Tänk om man hade mer tid. *drömmer sig bort*

l'm back

Grace2009
9/25/15, 9:08 PM
#9

Jag ritar mycket och spelar world of warcraft på min fritid. Och så pratar och gosar jag med katten.

Skorpion76
9/26/15, 9:28 AM
#10

Jag brukar även rita bilder på dansande par. De finns bland annat att beskåda här!
http://digitalkonst.ifokus.se/discussions/534aab0a8e0e74364f001bcc-bilder-pa-dansande-par?discussions-1


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Dioramabyggare
9/26/15, 4:17 PM
#11

Med modellbygge, dioramabygge, geocaching på spännande platser…😍

[Garntroll]
10/3/15, 5:51 PM
#12

Jag Handarbetar , surfar på nätet , lyssnar på musik, spelar spel på surfplattan och dagdrömmer en massa.

Garnnystanet
10/3/15, 6:04 PM
#13

Promenad borde ingå.

____

Medarbetare på Autism.

Annons:
[Garntroll]
10/3/15, 6:09 PM
#14

Jag bloggar även. Har en massa facebookgrupper jag är admin för. Promenader blir det inte många av.

Ravynsfair
10/17/15, 8:31 PM
#15

Vad jag gör utöver studier … (pluggar på distans)
Promenerar och tränar med hunden, plockar svamp/bär, tecknar, tetas med sambon, umgås med honom när han inte jobbar. 
Ibland är jag hos hans syster som har bondgård, hjälper till med korna där. 
Det är lite olika. Ibland åker jag in till stan och miljötränar både hund och mig. 
Shoppar.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Garnnystanet
10/17/15, 9:10 PM
#16

Jag har svårt att ta mig för av alla roliga saker jag kan göra hemma så det blir mest att jag kollar på tv.

____

Medarbetare på Autism.

Upp till toppen
Annons: