Annons:
Etikettövrigt
Läst 3468 ggr
Skorpion76
2015-10-14 19:43

Grav autism

Annons:
Calcifer
2015-10-14 19:49
#1

Men varför skriver du inte egna texter istället för att länka?!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Skorpion76
2015-10-15 13:33
#2

Det är svårt för mig att skriva egna texter eftersom jag inte har grav autism eller lever i en familj där det finns.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
2015-10-15 15:19
#3

Det förstår jag, men då kanske du ska be någon som har det att skriva om det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Skorpion76
2015-10-16 15:07
#4

#3 Ja, jag hoppas att det dyker upp någon.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Ananse
2015-10-18 23:51
#5

… och att den personen är skrivkunnig och har förmåga till självreflektion.

Calcifer
2015-10-19 00:02
#6

#5 Fast det behöver inte vara personen själv som skriver om ämnet, det går väl precis lika bra med någon som lever med en person som har det, eller är väldigt påläst om ämnet?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Garntroll]
2015-10-19 21:10
#7

För mig gör det inget om det länkas till artiklar.

Skorpion76
2015-10-20 06:36
#8

#6 Precis!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

spelli
2015-11-04 03:36
#9

#1 #3 Du är väl ändå inte Sajtvärd här? Låt folk göra på sitt eget sätt och sköt dina egna sajter istället. Menar inget illa eller att låta hård men du är Sajtvärd och Skorpion är Sajtvärd, hon gör på sitt vis och du på ditt. Ditt sätt är inte mer rätt än någon annans.

Jag tycker att det är bra med både texter och länkar, speciellt till videos som dessa. Väldigt intressant. 😊

Calcifer
2015-11-05 17:30
#10

#9 Jag har all rätt att ha åsikter även om jag inte är Sajtvärd. Du är välkommen till mina sajter om du har uppriktiga åsikter över hur en del saker fungerar så ska jag bemöta det där. Som värd eller Medarbetare får man leva med att inte alla tycker man sköter det snyggt eller på ett genomtänkt vis. Har heller ej skrivit att jag har "rätt", däremot har jag personlig erfarenhet i ämnet både genom min egen diagnos och de 100-tals andra jag haft kontakt av som delar diagnosen. Och ja, jag tycker mycket som skrivs och sägs på denna sajt är totalt oriktigt eller väldigt överdrivet/dåligt formulerat och då kan det lätt göra skada speciellt hos yngre människor. Men det hör inte specifikt till denna tråd då jag i denna tråd mer anser att det känns konstigt med en trådstart som enbart har en länk men som inte bjuder till någon mer diskussion (t:ex att man sedan skriver, "jag tänker xxx kring det här, hur tänker ni).


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

annia1
2015-11-05 23:04
#11

Det finns en sajt här på iFokus som skrivit in i reglerna att enbart länkar inte är ok utan man ska även skriva nåt själv.

När det gäller mig personligen så är det sällan jag öppnar länkar i alla fall inte utan att jag vet nånting om innehållet. Så man kan skriva nåt litet om vad länkarna faktiskt innehåller.

Andra aspekter. Många som kommer till iFokus kommer hit efter att dom sökt på google, men skulle man hamna i den här tråden så hänvisas man alltså till nåt annat ställe på nätet. Så då har man helt missat att få en ny medlem för den väljer då nån annan av de träffar som finns på google.

När jag går in på en sajt på iFokus så är det ju för att jag vill läsa om ämnet här på iFokus, vill jag läsa nån annanstans på nätet så är jag kapabel att söka själv.

Det finns minst en medlem som ofta bara lägger in länkar. Ser jag att den medlemmen startat en tråd så jag öppnar inte ens den tråden förrän det skrivits flera kommentarer. För jag vill som sagt veta vad jag kan förvänta mig när jag öppnar länkar.

Om det sker nån gång så är det väl ok, men om det är nåt återkommande så ser jag ingen vits med att ens besöka sajten eftersom jag hänvisas till nåt annat ställe på nätet.

.

spelli
2015-11-08 23:07
#12

#10 #11 

Jag kan förstå era åsikter, absolut, men är det inte schyst att ta det privat med sajtvärden istället för att nedvärdera hennes sätt att sköta sin post i en offentlig tråd?

Upp till toppen
Annons: