Annons:
Etiketterallmänt-autismvardag
Läst 1309 ggr
Garnnystanet
2015-10-17 13:23

Hur påminner ni er?

Hur gör ni för att bli påmind om de saker som ska göra hemma? (städa, tvätta etc.)

____

Medarbetare på Autism.

  • Redigerat 2022-06-17 22:34 av Undertaker
Annons:
Garnnystanet
2015-10-17 13:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har precis börjat med en liten whiteboard för att se om det blir bättre. (Hittade den på allt-möjligt-hyllan i nån mataffär)

____

Medarbetare på Autism.

[Garntroll]
2015-10-17 15:38
#2

Det är dessa påminnelser jag har mitt boendestöd till. De kommer hem till mig och sätter igång mig på städning , tvätt och disken. Det vardagliga inköpet av mat och andra konsumtionsvaror sköter jag själv. Jag ser att smöret är slut så handlar jag det nästa gång jag går till affären.  Jag tycker det är enklare att handla vart efter behovet dyker upp. Veckohandling funkar inte åt mig i praktiken för det dyker alltid upp något man glömt och då måste ändå gå iväg till affären igen.

Grace2009
2015-10-17 20:36
#3

Jag har en app på telefonen som heter aCalendar. I den kan jag lägga in saker jag ska göra och även sätta larm. För mig plingar den en kvart innan jag ska göra saken i frågan, då tänker jag i huvudet "okej, inom en kvart måste jag påbörja det här". Det fungerar jättebra med att komma in i duschen för mig, städandet går lite si sådär ännu.

Ravynsfair
2015-10-17 20:54
#4

Har en kalender där jag för hand skriver ner större saker, lite smånoteringar i mobilen och en fantastisk sambo som håller lite koll åt mig också 😃
Han är guld värd!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Garnnystanet
2015-10-17 21:06
#5

Saker jag ska göra utanför hemmet skriver jag upp i mobilens kalender. Det funkar. 

Jag fallerar alltid om jag ska göra hemmasysslor en viss tid, typ dammsuga kl 16.  Det funkar bättre för mig att ha en lista på saker som skall göra släpp ordnar jag det eftersom.  Det blir gjort i tid ändå.

____

Medarbetare på Autism.

Dioramabyggare
2015-10-19 21:03
#6

Jag påminner mig om att göra viktiga saker genom att tänka på vad som händer om jag inte gör de olika sysslorna… inga rena kläder/inga kläder i "klädbyrån", saker på fel plats, ingen ström i smartfonbatteriet och så vidare.

Annons:
Upp till toppen
Annons: