Annons:
Etikettövrigt
Läst 828 ggr
Seth
1/3/16, 6:08 PM

Retad

Hej hej. Jag har asperger syndram. Väldigt lite i och för sig men tillräkligt mycket för att få en diagnos. Jag har bot på flera oliga service boenden och har ett kontaktnät. Men jag upplever inte att de jobbar för att hjälpa mig. Personalen på boendet är kränkande och elak. Och många gånger har jag fåt panikattacker. Det har hänt så mycket tvång "som jag gåt med på" att jag inte vet vad. Min lss handledare går inte till mig med saker utan går via personalen på boendet (det är meningen att allt ska gå till mig utan mellanhänder). Min psykiater skrev ut så höga doser medicin till mig att jag fick hepatit b och problem med magen ocv tarmen. Han tog inte mina klagomål på symptom på alvar. Jag tog därför tag i saken själv och började trapa ned medicinen. Nu har jag varit helt medicinfri i 1 och 1/2 år. Och hepatiten är helt borta men magen är fortfarande helt kras. Ibland känner jag att få en diagnos är det värsta som någonsin hänt mig. Alla är elaka och förnedrar och förminskar en och då specielt dom som ska hjälpa en. Ingen av mina kompisar har ens märkt att jag har diagnos och det är inte häller något jag tycker att dom behöver veta. Men hur gör man när ingen lyssnar på en. Inte cheferna på boendet de säger att jag hitar på och har kommunikationsproblem. Vilket jag facktiskt inte har. Jag har väldigt lätt för att kominucera och förstå gränser och ansiktsutryck. Jag läser till och med av mer och bättre en den normala människan. Men det känns hopplöst och jag litar faktiskt inte på systemet som givits mig. De hjälper mig inte snarare tvärt om. De gör mitt liv betydligt svårare en det skulle behöva vara. Vad ska jag göra?

Annons:
Maria
1/7/16, 7:38 PM
#1

Undrar inte dina kompisar om varför du bor på ett serviceboende?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Seth
1/17/16, 7:42 AM
#2

Varför skulle jag tala om för dom att jag bor på ett service boende? Jag känner inte att det är viktigt för mina vänner att veta någonting sådant om mig.

Maria
1/17/16, 8:13 AM
#3

Vänner brukar väl veta vart man bor. Har du aldrig vänner hemma hos dig? Hur träffas ni när ni umgås?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Seth
1/18/16, 4:18 AM
#4

Ggivetvis vet de vart jag bor och de har varit hemma hos mig. Jag bor inte i en gruppbostad utan på ett service boende. Det är en vanlig lägenhet i ett vanligt hyreshus. Det går inte att veta att jag har tillgång till personal om jag inte säger det. Men varför är detta viktigt? Det var inte alls detta jag ville prata om och om ni inte vill prata om det jag facktiskt frågade om så behöver ni inte svara alls

Upp till toppen
Annons: