Övrigt

Autism och kost

2016-10-15 14:03 #0 av: [Nickname]

Hej jag har en syster som har mycket grav autism och föreslog hon skulle sluta med gluten och inte ens glutenfritt (t.ex. pga majsgluten) och hon ser till att få isig vitamin b3 på naturlig väg (inga kemiska vitaminer tack). Hon blev så mycket bättre efter denna omställning så jag föreslog att hon skulle sluta med ägg, förbättrades ännu mer. Det konstiga är att hon blir deprimerad och isolerad av att sluta med mjölkprodukter?!? Och jag försöker få henne att välja ekologiskt pga gifterna. Så nu äter hon relativt lite kolhydrater och har nöjt stämplat sig själv som "gluten och ägg alergisk". Det är helt fantastiskt. Inga plöstliga vredesutbrott, hon maler inte samma saker i sina tankar i flera månader och är mycket mer social.

Fortfarande har hon grav autism och jag funderar på att föreslå lchf för henne. Sök på google "keto autism" så kan du läsa om ämnet.

Är det någon här som har personlig erfarnehet av lchf och autism eller andra neuroligiska/psykiatriska sjukdomar?

Kan tilläggas jag har en far med aspberger som inte vill sluta med hårdbröd mackor (wasa sport) och kaviar :-) hade vilja få honom att prova sluta med gluten.

Anmäl
2016-10-15 14:06 #1 av: [Nickname]

Hur övertalar man en aspberger?:)

Anmäl
2016-12-14 12:15 #2 av: Gronstedt

Man lägger fram sina argument och lyssnar på motargumenten, och sedan accepterar man vad hen väljer. Precis som med vilken människa som helst.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.