Allmänt om Autism

En lögn rakt upp i ansiktet gånger 999 miljarder

2017-04-02 23:20 #0 av: Goagubben94

Hejsan!

Har fått värsta lögnen rakt upp i ansiktet och det bara tjuter om den, min familj hsr sagt att jag har haft en utvecklingsstörning innan och nu har de sagt att jag inte haft en, så säger man ju väl inte? Jag blir riktigt förbannad för en utvecklingsstörning kan ju inte bara försvinna sådär rakt upp och ner?

Är hos en psykolog och pratar med honom om mina diagnoser, han har det på papper riktiga papper, han har sett att det är genomgripande störning i utvecklingen en högfungerande

Kommer fortfarande prata sönder detta med min familj men de ska ge sjutton i och ljuga och sagt att min utvecklingsstörning har försvunnit för det ör inte okej alls!

Anmäl
2017-04-02 23:40 #1 av: mangemani4

det låter som en mycket elak lögn(eller tja, alla lögner är väl elaka), men att det är din familj som har sagt den gör det ju ännu värre, en familj ska man ju kunna lita på.

men alltså, vad fick de att tro att du hade en störning till och börja med och vad fick de att tro att den nu "har gått bort"?

tycker du ska lyssna på din psykolog istället, han borde ju veta 100 gånger mer om du har en störning eller inte än vad din familj gör.

Anmäl
2017-04-04 12:40 #2 av: tlover

"Genomgripande störning i utvecklingen" är vad jag förstått fackspråk för det som brukar kallas utvecklingsstörning.

Utvecklingsstörning är ju ett väldigt diffust ord egentligen även tex autism är ju en störning i utvecklingen och skulle då på ett sätt kunna kallas för utvecklingsstörning.

Dessutom så stod det väl att du var högfungerande? Man kan ju lära sig strategier så att man klarar av problem som man inte klarade av förr så att man kanske inte skulle få diagnos i nuläget även om man fick det förr, man förlorar ju däremot inte en diagnos man fått.

Det skulle ju kunna vara missförstånd tex, beroende på hur det sas. Jag skulle nog prata om det i lugn och ro och försöka reda ut det innan jag kallar någon lögnare, det är så lätt att missförstå

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.