Övrigt

Autistiska drag, vad betyder det?

2017-04-30 22:16 #0 av: Rosisa00

Rubriken talar.
Min mamma sa igår att en läkare/doktor sagt att han tyckte det verkade som jag hade autistiska drag. Läste om autism och jag kanske har aspberger? Men jag vet inte riktigt, är det värt att utreda om man inte är säker? Vill inte slösa någon tid för jag tycker det tom är tråkigt att äta (jag tar en tugga och går runt i huset o gör annat tillslut)...

Anmäl
2017-05-01 08:42 #1 av: Skorpion76

Det betyder att man har vissa autistiska drag, men att man inte uppfyller alla kriterier för att få kallas för autistisk fullt ut.

Energy Pethead
Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel

Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anmäl
2017-05-01 11:16 #2 av: Rosisa00

Aha :o Så man kan inte få någon extra hjälp för det?

Anmäl
2017-05-01 13:41 #3 av: SoulPain

Det beror helt på vad du upplever som besvärligt för dig i vardagen?

Folk med autism kan ha problem med olika saker och i olika grad, men för alla behöver det inte vara ett personligt problem, utan mest ett hinder som diagnosen beskriver som hinder.

Anmäl
2017-05-03 21:00 #4 av: Rosisa00

Vet inte, mamma stör sig på att jag typ ignorerar henne när hon pratar med mig och jag själv har inte ens märkt att hon pratat även fast hon nästan skriker... Händer ibland i skolan också

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.