Övrigt

Kan djur ha Autism?

2017-05-08 17:35 #0 av: Howling_Souls

Jag har sett en äldre liknande tråd här på ifokus men vill starta en ny :)

Sååå... Tror ni att djur kan ha autism/Asperger tex?
Berätta!!

Ps. Och när ni ändå läser den här tråden så skickar jag med en bild på ett lejon/en tiger som sägs ska ha "Down Syndrome". tror ni på detta??

Kramar :)

Anmäl
2017-05-08 17:42 #1 av: Emo

Jag tror (vet) att även djur kan ha kromosomfel och kanske även annat, som liknar människors "problem".

Det fall jag känner till var en katt med ett litet och ett stort öga. Han hade  synproblem. Allt tydde på ett kromosomfel. Nu kommer jag inte ihåg på vilken kromosom felet skulle vara. Mamman ville överge honom när han var nyfödd, men det fick hon inte. Han levde i mer än 12 år.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel  och Psykologi
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2017-05-08 18:32 #2 av: vallhund

Nej, däremot kan de självklart ha psykiska problem.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2017-08-14 16:10 #3 av: Handikappadmus

Tigern har Downs Syndrom . 

Djur med  medicinskt problem  blir väldigt ofta lämnade till sin undergång  i vilt tillstånd. Tack vare(eller på grund av)  människan så kan även de överleva. Oavsett om det är rätt eller fel så tror jag inte att djuret mår dåligt av det utan accepterar det  som blir. (Vilket också är skillnaden på djur och människa).

Anmäl
2017-10-08 16:56 #4 av: Pyttelite

Tigern har inte Downs Syndrom däremot är den en produkt av människors vilja att leka Gud.

http://www.iflscience.com/plants-and-animals/kenny-white-tiger-reveals-price-inbreeding/

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.