Bemötande

Träffas, personer

2017-06-06 23:25 #0 av: Goagubben94

Hejsan

Jag undrar hur jag ska säga ifall jag vill träffa någon som inte vet att jag har autism, en språkstörning och tics utan att de inte vill prata med mig och avlägsnar mig?

Kommer de bli glada om jag säger det så att de vet det? Jag vill ju att de ska veta hur svåra problem jag har haft i livet och hur jag fick kämpa med de plus att det var en massa tillochmed, för jag vill nämligen träffa dessa personer så ptroligt mycket

Anmäl
2017-06-07 14:22 #1 av: RödPanda

Jag tänker att du kanske ska vara försiktig med att säga allt om hur svårt du haft det och hur mycket du kämpat. Det kan du berätta om senare när ni känner varandra mer. Om jag träffar någon så skulle jag vilja veta om den hade några problem som jag kommer märka när vi ses, men inte höra alla detaljer runt.

Jag har en nära vän med autism och vi lärde känna varandra på internet. Innan vi träffades första gången så berättade han att han lätt blir stel och tyst när det är mycket folk så att jag inte skulle tro att han var obekväm med mig. Han sa att han brukar börja stamma när han är nervös men att det går över. Och att han tycker det är jobbigt med platser med mycket folk och föredrar lugna ställen, men att han förstod att jag ville ses bland folk eftersom det var första gången vi träffades och då är det bra att ses bland folk utifall att något händer.

Nu kan ju du ha andra svårigheter än min vän, men jag hoppas ändå mina exempel hjälper. Att berätta lite av det som märks eller påverkar dig och personen du träffar, men inte berätta allt om hur svårt du haft det.

Lycka till!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.