Aspergers Syndrom

Asperger och egenföretagare?

2017-11-17 20:52 #0 av: kitte94

Jag har ett tag nu haft en dröm som bara blir starkare. Min dröm är att starta egen djurbutik. Har praktiserat i en och praktiserar i en gårdsbutik just nu. Jag trivs att möta kunder och hjälpa dom även om det inte blir mycket där jag är nu. Men på förra stället gjorde jag nog allt från att städa och packa upp till att ta betalt och hjälpa kunder.
Men jag tvekar. Visst jag har inte dom pengarna. Lever på aktivitetsersättning. Men min asperger får mig att tveka mest. Kunder klarar jag som sagt. Men ekonomi är läskigt. Är stolt att jag klarar min egna med stöd från god man. Jag betalar allt själv och gör inköp själv. kontakt med myndigheter får jag hjälp med. Iaf om man inte kan ta ärendet via mejl. Sen går mitt humör upp och ner. När jag har en dipp så funkar inget. Då kommer jag knappt upp ur sängen. Händer mycket sällan nu. Kanske haft tre rejäla dippar i år men har haft ett år fyllt med stress och sorg blandat med stor glädje.

Finns det någon här som har Asperger och har eget företag? Hur funkar det? Vad är det för företag?

Anmäl
2017-11-19 08:15 #1 av: flocken

Jag har misstänkt Aspergers. Inte gjort någon utredning då jag inte vill ta upp en plats för de som verkligen behöver hjälp.
Jag är egenföretagare sen 3,5 år tillbaka. Driver hunddagis o pensionat i hemmiljö.
Det är tufft. Jag älskar det o skulle aldrig byta ut det. Men vara sjuk går inte. Man jobbar jämnt.
Utan min man skulle det aldrig gå då jag inte förstår vad det står på papper från olika myndigheter. Kan inte räkna.
Jag har även andra sjukdomar o problem. Möten med kunder är fortfarande jobbigt. Men det går alltid förvånansvärt bra.
Har fått gå omvägar i livet för att komma hit. Men det gick

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.