Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Off Topic

Mobbad på grund av felaktiga avatarer

2018-06-16 08:22 #0 av: Skorpion76

Som ni kanske har lagt märke till har inte jag varit här så värst ofta på den senaste tiden, men det har berott på att jag har m¨tt så fruktansvärt dåligt. På hela iFokus har folk verkligen hackathon mig på grund av att jag har haft otillåtna avatarer och det har känts riktigt jobbigt. Till en början försökte jag att inte bry mig eftersom det är det rådet som man vanligtvis får när någon fäller elaka kommentarer. Om man inte bryr sig och inte visar att man tar åt sig slutar mobbarna eftersom de inte tycker att de är roligt. Nog för att jag mycket väl förstår att man inte kan använda bilder som man inte har rätt till, men samtidigt är det heller inte särskjilt roligt när andra medlemmar verklign gär samman och hackar på en. Hoppas att ni förstår.

Energy Pethead
Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel

Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anmäl
2018-06-16 08:35 #1 av: Magi-cat

Det är många som saknar dig, Skorpion, och hoppas du kommer tillbaka igen!Kramas

Hjärta "Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den." (Tage D.)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-06-16 08:37 #2 av: Herveaux

Av dom avatar-trådar jag läste så var det ingen som var elak (däremot irriterade och frustrerade) utan folk försökte om och om igen förklarar varför det är fel att använda bilder man inte har tillåtelse att använda. 

Det handlade inte om mobbning, folk tyckte knappast heller det var roligt att försöka nå fram till någon som bara bytte till en annan otillåten bild istället för att ta åt sig informationen att det är olagligt att använda andras bilder utan tillstånd. 

Låter hemskt att du mått så dåligt efter dom diskussionerna, hoppas du kan förstå att folk inte var ute efter att såra eller vara elaka utan ville bara att du ska respektera copyright-lagarna. 

Hoppas du mår bättre nu!

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2018-06-16 08:37 #3 av: [Rhonda]

#0 Hjärta

Anmäl
2018-06-16 17:18 #4 av: Skorpion76

#2 Jag tänker inte benämna några namn, men det fanns en och en annan som verkligen skröt om hur många denne hade satt dit och jag upplevde att det verkligen var roligare att peka ut synarna än att hjälpa dem på en konstruktivt sätt.

Energy Pethead
Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel

Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anmäl
2018-06-16 18:08 #5 av: Herveaux

#4 Okej, jag har säkert missat tråden med dom tråkiga inläggen. 

Hoppas du kan lägga det här bakom dig nu och ta nya friska tag. 
Sug åt dig allt det positiva folk skriver om dig och till dig. 
iFokus är stort och vi är många som skriver här, låt inte ett litet gäng surmular ta allt det roliga med ett forum ifrån dig. Glad

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2018-06-17 10:08 #6 av: [Rhonda]

#5 Precis! 

Anmäl
2018-07-28 21:47 #7 av: Hera

#2 Har helt rätt.

Att det till slut uppstod irritation när du inte brydde dig om vad man får och inte får använda för bilder är självklart. Det är inte mobbning.

Som värd ska man föregå med gott exempel och då följer man lagar och regler.

Ingen var ute efter dig det är en missuppfattning som jag sett hos dig förut.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2018-07-28 21:53 #8 av: Magi-cat

#7 Men lägg ner och  låt det vara nu! Välkomna henne tillbaka istället!

#0 Kom igen, Skorpion! Hjärta

Hjärta "Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den." (Tage D.)

Anmäl
2018-07-28 21:56 #9 av: Hera

#8 Var snäll och låt mig skriva det jag vill så kan du skriva det du vill.

Jag förklarar när någon inte vill ta ansvar.

Anmäl
2018-07-28 21:59 #10 av: Magi-cat

Du har ju hört att #0 fortfarande kände sig ledsen. En vänligare ton skulle säkert hjälpa en hel del.

Anmäl
2018-07-28 22:04 #11 av: Hera

#10 Jag skrev utan ton. Helt neutralt och det brukar jag göra.

Så åter igen. Skriv du vad du vill och låt andra vuxna skriva sitt.

Anmäl
2018-07-28 23:14 #12 av: Rovfisk

Nu tycker jag att vi släpper detta ämne. TS är tillbaka och mår bättre, det är huvudsaken. Vi behöver inte älta vilka fel som är gjorda tidigare.

#10 och #11 Ingen har skrivit med ton och ingen har varit otrevlig vad jag kan se. Alla har yttrandefrihet i detta forum och får skriva som de känner, så vida det inte blir direkta påhopp eller otrevliga kommentarer, vilket inte har skett nu.

Vi tycker och uttrycker oss olika i både skrift och talspråk och det måste man få göra.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Autism och Amerikanska bilar.

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2018-08-08 05:34 #13 av: Emo

Om någon här orkar läsa igenom hela denna tråd, så förstår ni #2 och Heras inlägg i #7.

https://support.ifokus.se/discussions/54a7dd058e0e740b61000fd7-har-jag-en-otillaten-avatar?participating-1

Trådstarten här uppfattar jag som ett grovt påhopp på alla oss, som lade ner både tid, arbete och vänligt intresse på att försöka få TS att förstå lagar och att lagarna gällde henne också.

#12 Menar du att det är viktigare hur vissa människor mår än hur andra mår när de orättvist blir beskyllda för något och inte ska få förklara sig här?

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel  och Psykologi
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2018-08-08 09:00 #14 av: Loris M

Jag tycker att det är helt förskräckligt det ni håller på med. TS skriver hur ledsen hon är och förklarar varför hon hållit sig borta. Och vad gör ni då? Då fortsätter ni att hacka på henne och påstå att det är ett påhopp och att hennes upplevelse inte räknas för det är minsann inte mobbning. Vem är ni som har rätt att bestämma om någon annan känner sig mobbad eller inte? 

För de som inte är insatta så kan jag säga att ni var flera som förföljde Skorpion i från sajt till sajt och kommenterade allt hon skrev och alltid i en negativ anda. Så fort hon skrev något så var det någon av er som var snabb att påpeka att hon valt fel sajt och fel ämne, att hon var tjatig som skrev samma saker hela tiden.  att hon kunde håla sig till sina sajter och skriva där o.s.v.  Och det där drevet med avatar har jag aldrig förstått. Varje medlem ansvarar för sin avatar och ev. böter så det har inte ni med att göra, alls. Otillåtna bilder sprids på Ifokus hela tiden, både av sajtvärdar och medlemmar men det är bara Skorpion som ni har valt ut "att hjälpa". 

Det mest tragiska är att ni inte ens nu inser vad ni orsakat och att ni även nu fortsätter med drevet mot henne. Ingen självinsikt. Hon har varit borta länge för att ni fått henne att må dåligt och när hon äntligen vågar sig på att skriva igen och berättar hur hon känner så går ni ihop igen och underminerar hennes upplevelse och känslor. Varför kan ni inte bara respektera att hon mår som hon mår p.g.a. er och låta henne vara? Inte ens den här tråden får hon vara ifred i. Jag blir så ledsen och bedrövad och kan inte förstå att ni inte ser vad ni gör. Och kom inte och säg, nej, det är inte mobbning. Det är inte så det funkar. En mobbare inser/erkänner sällan att hen mobbar utan påstår att hen inte menade så, att hen skojade eller ville bara "hjälpa" personen att förstå (ex. någon som blir mobbad för sin övervikt) Ni har systematiskt och under en längre tid förföljt Skorpion från tråd till tråd och fått henne att må dåligt genom att anmärka på allt hon skriver. Det är alltid samma personer och alltid samma retorik, att hon har fel och att hon gör fel. Att ni är sajtvärdar gör inte saken bättre direkt när ni påstår att som sajtvärd borde man föregå med gott exempel.

Hade ni haft det minsta medkänsla och/eller självinsikt i kroppen skulle ni dra er ur och inte skriva mer (eller allas) i den här tråden åtminstone och respektera henne upplevelse av det som har hänt. 

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2018-08-08 09:06 #15 av: Rovfisk

När jag skrev tidigare att vi släpper ämnet, så gäller det från alla vinklar.

Ämnet är avslutat och jag kommer låsa tråden om det fortsätter att skrivas negativt åt ena eller andra hållet !!

// Admin

*Sajtvärd på Akvariefisk, Autism och Amerikanska bilar.

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2018-08-08 09:08 #16 av: Loris M

Till Skorpion,

Du är välkommen att skriva på mina sajter oavsett vad det handlar om. På alla mina sajter finns en rubrik som heter "Övrigt" och där får du skriva precis vad du vill även om du vill fortsätta den här diskussionen om hur du blev behandlad. Jag kommer att ta bort alla eventuella kommentarer från de som vill "upplysa och hjälpa". 

Låt inte dem få dig att må så dåligt. Håll dig till dina sajter och på mina är du välkommen som sagt att skriva om vad du vill. Kram! Blomma

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.