Annons:
Etikettadmin
Läst 964 ggr
molam
7/28/18, 7:17 PM

Ny medarbetare.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hejsan! Jag kallas för molam, jag är tjej och 24 år gammal, min mor har precis tagit över sajten och frågade om hon fick lägga mig som Medarbetare då vi har samma erfarenheter men olika tänk, och visst fick hon väl det.
Jag har en lång historia men inga diagnoser bakom mig, mer än social fobi, och rädsla för folk i min egen ålder, men min far misstänker att jag kan har nån typ av autistisk diagnos just för att jag har lite problem med vanliga vardagliga grejer, så tanken är väl att jag ska göra en utredning, och visar det sig att jag har nånting så kommer jag även att lära upp min lilla 9 månaders  hund till assistanshund inom NPF, annars så bli det i varje fall assistanshund för min grova sociala fobi, så hans träning är på god väg.

På bilderna mitt lilla hjärta som hjälper mig i vardagen.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

  • Redigerat 6/15/22, 7:58 PM av Pilspets
Annons:
[Wijnja]
7/28/18, 7:25 PM
#1

Så himla fin

Honestyisdead
7/28/18, 9:51 PM
#2

Välkommen :)

Tomheten
7/29/18, 12:34 AM
#3

Lite offtopic kanske men hur kan en hund hjälpa till vid social fobi? Jag lider själv av social fobi och är hundägare så därför jag frågar.

Draken
7/29/18, 12:45 AM
#4

Många som har, bl.a, social fobi mår bra av att ha djur kring sig. I detta fallet en hund, Andra kan tycka att det är skönt med en hamster, en kanin eller annat djur. Värme och närhet, och ett djur är duktig på att känna av sinnesstämningar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
7/29/18, 12:53 AM
#5

#1 Tack visst är han =)
#2 Tack så mycket!
#3 Hunden gör så jag känner mig tryggare i  mig själv, han är min trygga punkt, är han med mig så kan jag röra mig i princip fritt bland folk, då jag vet att jag har nån med mig hela tiden, nån som skulle finnas där och göra allt för att jag skulle må bra =) och jag slipper vara ensam, vilket jag är livrädd för, då där är när man är ensam man blir utsatt =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Tomheten
7/29/18, 11:58 PM
#6

#5 Ok då förstår jag lite bättre hur du menade. För mig gör det dock ingen skillnad om jag går ute med hunden eller ensam, jag känner mig fortfarande obekväm när andra människor tittar på mig. Vi kanske har olika typer av social fobi då. Men jag  håller med om att djur ger en känsla av närhet och trygghet.

Annons:
Honestyisdead
7/30/18, 10:07 AM
#7

#6 Känner man sig bara obekväm när folk tittar så kanske en hund inte hjälper.  Men har man riktig social fobi kan hunden vara det enda som får en att våga gå ut.

Fler och fler upptäcker detta och utbildar hundar till assistanshundar.

Draken
7/30/18, 11:48 AM
#8

I molams fall är hunden verkligen till hjälp. Men det behöver inte just vara en hund, det kan vara vilket djur som helst egentligen.

Yngsta dottern  har sin hamster som ger henne tröst och ro i själen ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
7/30/18, 12:05 PM
#9

#6 innan jag skaffade hunden så hade jag kaninen med mig var jag än gick, det var så jag kom på att djuren underlättar, jag behöver nån som vill vara med mig och som inte dömer, eller vad man ska säga, och jag vet att djuren inte dömer dig, snarare tvärtom, dom vill gärna vara med dig, det är därför det underlättar att ha ett djur med, man får helt enkelt rätt känsla, rätt trygghet och rätt ugn så man kan göra dom viktigaste vardagssysslorna =)

Djuren för mig är den bästa medicinen =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Tomheten
7/31/18, 12:23 AM
#10

#9 Fast om det är själva sällskapet av hunden som underlättar så behöver du ju inte träna den på något speciellt sätt egentligen. Jag blir ju lika stressad av omgivningen när jag är ute med min hund som när jag går utan hunden men hemma så är ju hunden en stor hjälp just bara för att den finns där. Sen så finns det nackdelar med att ha djur också, ansvaret kan leda till stress ibland och när hunden är sjuk så orsakar det ju en enorm ångest. Jag går ständigt och oroar mig för att min hund ska dö tex. Känner du också så?

molam
7/31/18, 11:23 AM
#11

#10 nää ska hunden få vara med överallt så måste den  vara utbildad =) Så tränas och utbildas behövs ändå för att han ska vara den hjälpen som jag behöver =)

Klart jag oroar mig, nu är mina djur sällan sjuka, men när dom väl blir sjuka så oroar man sig, men det är inta pga min problematik, det är för att djuren är mitt liv, och jag skulle alltid sätta djuren för mig själv, är djuret sjukt så är ju mitt liv sjukt i princip =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Pilspets
6/15/22, 9:37 PM
#12

Nu har hen slutat som Medarbetare.

Tack för tiden du var på sajten.❤


Jag går på hästkraft.
Uppfödare av Maran's Hamstery
"Jag gör misstag,livet kom utan bruksanvisning."


Upp till toppen
Annons: