Allmänt om Autism

Stimmande ?

2019-02-11 20:05 #0 av: Pysen_87

Ni som har autism och har stimm för er, vad är ert värsta stimmande? 

Mitt är, att jag inte kan ha stilla mina ögon, dom rör sig upp o ner, o så är det svårt att sluta...

Anmäl
2019-02-13 08:34 #1 av: Rovfisk

Dottern gnuggar ögonen och flackar väldigt med blicken, speciellt om hon känner sig obekväm med situationen, men hon kan även göra det annars också.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler och Autism

Arrangör Sundsvalls terrariemässa - STM ( reptil.hemsida24.se )

Anmäl
2019-03-14 23:02 #2 av: Thotis90

Jag känner inte att mina stims är ett problem (vickar på tårna eller fötterna, pillar bort skinn på fingrarna och biter bort skinn på läppen). Det är mest sambon som klagarGapskrattar Inte för att det är irriterande eller så, utan för att han har fått  för sig att jag pillar på fingrarna när jag är nervös eller tänker någonting negativt - vilket inte är sant. Jag gör det oftast på ren automatik utan att jag tänker på det.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Anmäl
2019-04-11 11:45 #3 av: .josefine

Jag sitter alltid och snurrar på håret, ofta runt ögonen. Jag tror mest att jag gillar känslan av mjukt hår. Innan mitt eget hår växte ut så brukade jag alltid hålla på och dra i min mammas hår. Mina vänner och andra har dock påpekat det så mycket att jag inte gör det lika ofta längre. En annan sak som kan va ett litet problem är att jag alltid ligger och vrider på fötterna när jag ska sova så jag är inte helt avslappnad, eller så är det tvärt om att jag blir avslappnad av just det.

Anmäl
2019-05-06 11:03 #4 av: Admantine

Jag rev alltid av tånaglarna och förhårdnader på hälarna när jag var yngre. Nu pillar jag med naglarna och river bort skinn runt dem. Inget av dessa har någonsin stört mig, bara andra som blir irriterade på ljudet.

Anmäl
2019-05-07 07:42 #5 av: Rovfisk

Ena pojken pillar på nagelbanden om han blir stressad eller obekväm,  han har ADHD.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler och Autism

Arrangör Sundsvalls terrariemässa - STM ( reptil.hemsida24.se )

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.