Autism iFokus

Autism

Etiketterövrigtfrågor
Läst 140 ggr
Pilspets
0

Ljud som stör.

Vilka ljud tycker du stör?
Något som får dig rysa i hela kroppen eller bara något som stör lite.

Vad tycker du?

Pilspets
0

När någon suger på kräftor är hemskt. Jag ryser i hela kroppen och vill bara fly därifrån.

Barnskrik är inte kul heller. Det är hemskt men inte lika hemskt som kräftor. Jag får helt enkelt panik.

Carmarino
1

Dova basljud som fortplantas genom väggarna och inte går att stänga ute på något sätt.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Undertaker]
0

Beroende på omständigheterna och ett par andra saker så kan nästan alla ljud mer eller mindre göra ont och kännas väldigt "påträngande" vissa dagar men som tur är inte alla. Oftast har jag mest problem med tysta, plötsliga eller väldigt högljudda ljud samt prasslande, ljud av olika tyger, skrapande, surrande, när till exempel en nagel eller penna slår mot ett bord, kulspetspennors klickande och en hel del andra ljud. I sig stör ljud mig bara om det är sådana som inte orsakar någon större känsla av smärta utan mer obehag.

Calcifer
2

För mig är det inget enskilt ljud, utan det är när många ljud blandas. Som att vara på en full restaurang. Det är prat, man hör ljud från köket, bestick som slår mot tallrikar, osv. Det gör mig inte panikslagen men så otroligt fruktansvärt trött.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Undertaker]
1

#4: Jag tycker också sådant är väldigt jobbigt och utmattande. Även platser med folkmassor men också en trafikkorsning och liknande.

Herveaux
0

Ett ljud som jag inte klarar av är när folk snörvlar och snorar. "Snyt dig, snälla människa, gå och snyt dig!" vill jag skrika. Vet inte varför jag reagerar så starkt på just det ljudet men jag tål det verkligen inte. Det verkar vara min egen version av naglar på en griffeltavla.

// Harley

Calcifer
0

#5: Ja för många intryck på en gång är så tröttsamt. Jag minns när jag bodde i Tokyo men skulle flytta hem snart och ville hinna med att besöka Disneyland och Disney sea innan. Av någon dum anledning bokade jag biljetter för att besöka parkerna två dagar i rad. Jag hade väldigt kul när jag var där men alltså efter Disney sea var jag så fruktansvärt tom på energi att jag spenderade typ fyra-fem dagar i sängen. Helt isolerad från folk.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

TccT
0

Vår son har oftast svårt för väggklockors tickande. Men det är ett jobbigt ljud.

Aspi
0

jag har problem med folk som snörvlar isf att snyta sig samt när det är för mycket ljud på en och samma gång.
klarar heller inte av långa dova ljud (typ när grannar borrar med fel typ av borr i väggen)

Niklas
0

Papper. Om det skrynklas eller prasslas med till exempel. Eller om någon bläddrar eller skriver på det när jag ska sova.

Upprepade höga harklingar.

Skrik mellan rum därför att folk inte orkar gå till personen de hoppas är där.

🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Pilspets
0

#10: Och jag som tycker pappersljud är så trevligt!😂

[I_love_iller1]
0

Hatar när folk drar nageln mot sina överdragsbyxor

Pilspets
0

Bestick mot porslin.🥴