Lista: Enkla recept/måltider
Något som säkert flera av oss kämpar med är nog att äta för att kroppen behöver det. Så låt oss samla enkla recept som kräver minimal tillagning/förberedelse.
- Havregrynsgröt i mikro med honung och frukt alternativt sylt.
- Smoothies (frusen banan ger krämigare konsistens), proteinpulver
- Pasta med köttbullar (frusna köttbullar kan man koka med pastan
- Korvgryta
- Varma koppen, alternativt slänga i frusna grönsaker eller grönsaker på burk
- Redigerat 2025-09-15 11:24 av [Undertaker]
Smoothies med frusen banan som bas. Tycker den frusna bananen gör dem krämiga. Och vill man få i sig protein så kan man ha i proteinpulver.
När du kokar pasta så kan du ha i frysta köttbullar. Allt blir klart på ett kick.
Jag gör vansinniga mängder korvgryta. Falukorv som jag steker först i strimlor. Sen på med passerade tomater. I med majs eller liknande om jag har hemma. Krydda. Sen får det puttra en stund. Därefter kokar jag snabbmakaroner eller pulvermos. Aktiv matlagning är typ… när man skär korven och steker den i några minuter först. Resten är passiv matlagning då man kan göra annat så länge man är där och kikar då och då.
Snabbt, enkelt och billigt. Och gott dessutom. Ibland köper jag färdigkokt potatis och slänger i. Då krävs ännu mindre jobb. Går att ha i vilka grönsaker man vill också. Går även att äta med ris i stället om man skulle vilja.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Juste. När det är en riktigt dålig dag och det finns noll ork, så har jag ett hack. Varma koppen, minnestrone, och så i med en burk majs. Brukar göra två påsar i en enorm mugg. Blir proppmätt och det är både gott och billigt.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Uppdaterat.